top of page

תרגילי אימפרוב



רשימת תרגילי תיאטרון בשימוש סדנאות אימפרוב
 

קטגוריה: קבלה

מעגל קבלה כל המשתתפים עומדים במעגל ומחקים אחד את השני בתנועות קטנות, הרעיון הוא לקבל את השינויים ולהסתגל אליהם. המשחק עוזר לפתח גמישות ולהתאים את עצמנו לשינויים, מה שמחזק את תחושת השייכות בין המשתתפים.

שוער דמות של שוער שמנסה לעצור משהו מדמיוני. המשחק מפתח את היכולת להגן על משהו בצורה יצירתית, להגיב לתנועות האחרים, ולבנות דרמה במצבים מפתיעים.

הצעה פתוחה משחק שבו כל משתתף מציע רעיון או פעולה והשאר מגיבים עליה. המשחק מעודד יצירתיות, תגובה ספונטנית, וקבלה של רעיונות שונים בתוך הקבוצה.

תפוס-זרוק (ראה מעגל צלילים) משחק שבו יש להקפיץ ולהעביר תנועה או צליל במעגל. המשחק מפתח קואורדינציה ותשומת לב לכל הקבוצה, ודורש ריכוז ושיתוף פעולה.

שמועות כל משתתף מוסיף פרט לשמועה שעוברת בין כולם, והרעיון הוא לראות איך השמועה מתפתחת. המשחק מדגיש כיצד מידע משתנה ונע בין אנשים, ומוסיף הומור ויצירתיות לתהליך.

שישה פרקים סיפור שמחולק לשישה חלקים וכל משתתף מוסיף חלק חדש לסיפור. המשחק מפתח את היכולת להקשיב ולבנות סיפור משותף יחד עם אחרים, תוך שמירה על רצף עלילתי והוספת פרטים יצירתיים.

מעגל צלילים כל משתתף מוסיף צליל למעגל, וכך נוצר מעגל צלילים ייחודי. המשחק מפתח את היכולת להקשיב ולהגיב לצלילים שמייצרים אחרים, ובונה תחושת קצב ושיתוף פעולה.

משיכת חבל משחק מדומיין שבו כולם משתתפים במשיכת חבל ענקית. המשחק מפתח כוח דמיון ועבודת צוות, ויוצר תחושת מאמץ משותפת בין כל המשתתפים.

כן, בואו כל הצעה שמישהו מציע, השאר אומרים "כן, בואו" ומצטרפים אליו. המשחק מחזק את הקבלה והשיתוף בקבוצה, ומעודד את כולם להיות חלק מהפעולה ולהגיב בצורה חיובית.

כן, בואו - או בעצם לא כמו "כן, בואו" אבל הפעם מותר גם לסרב להצעה. המשחק מפתח יכולת לעמוד על דעות אישיות תוך שמירה על דינמיקה קבוצתית חיובית, ומעודד בחירה אישית.

קטגוריה: אסוציאציות

3 מישהו שלושה שחקנים מצטרפים זה לזה בסצנה מאולתרת לפי אסוציאציות מהירות. המשחק מפתח את היכולת להקשיב ולהגיב במהירות, ויוצר דינמיקה מעניינת ואינטראקציות בלתי צפויות בין השחקנים.

אליטרציות משחק שבו כל משתתף צריך לומר משפט עם כמה שיותר מילים שמתחילות באותה אות. המשחק מפתח את החשיבה היצירתית ומוסיף הומור על ידי חיפוש מילים בלתי שגרתיות שמתאימות למשפט.

חיותיות יצירת דמויות על בסיס חיות שהקהל מציע. המשחק מפתח חיבור לתנועה טבעית ולאינסטינקטים, ומאפשר לשחקנים להיכנס לדמויות דרך חיקוי של חיות.

קפיצת אסוציאציה כל משתתף קופץ לתוך דמות או מצב לפי אסוציאציה שמתקבלת מהשחקן שלפניו. המשחק מעודד תגובה מהירה ויצירתיות, ויוצר קשר מיידי עם השחקן האחר בסצנה.

להפוך משחק שבו המשתתפים צריכים להפוך סיטואציה על פיה לפי רעיון שמישהו מציע. המשחק עוזר לפתח גמישות מחשבתית ויכולת לראות מצבים שונים מזוויות מגוונות.

מעגל אסוציאציות עיוור משחק שבו המשתתפים צריכים להגיב לאסוציאציות בצורה עיוורת, בלי לראות מי לפני. המשחק מפתח אינטואיציה ויכולת להגיב במהירות למצב שאיננו יודעים מה הוא.

הקפאה עיוורת שחקן קופא במצב מסוים, והאחרים צריכים להיכנס ולהמשיך את הסצנה מהנקודה הזו. המשחק מפתח יכולת להיכנס במהירות לסיטואציות קיימות ולמצוא דרכים יצירתיות להמשכן.

מחיאת כף וצמד אסוציאציה משחק שבו כל משתתף מוחא כף ואומר את המילה הראשונה שעולה לו לראש. המשחק מעודד תגובה מהירה ויכולת לחשוב על אסוציאציות שונות בכל רגע נתון.

חיקוי יצירת דמות על בסיס חיקוי של משתתף אחר. המשחק מפתח יכולת התבוננות וחקיינות, ומוביל למצבים קומיים ולאינטראקציות בלתי צפויות בין השחקנים.

דיסוציאציה משחק שבו המשתתפים צריכים להראות חוסר קשר מוחלט בין תגובותיהם למצבים שמוצגים. המשחק מפתח את היכולת ליצור סיטואציות קומיות ומפתיעות על ידי חוסר הלימה מכוון.

תרגום ג'יבריש משתתף אחד מדבר בג'יבריש, והשני מתרגם אותו לכאורה לעברית. המשחק מפתח את היכולת ליצור תכנים מתוך כלום ולבנות דיאלוגים מצחיקים ואבסורדיים, דבר שמוביל לתקשורת יצירתית בין השחקנים.

דיוקן משפחתי המשתתפים יוצרים דיוקן משפחתי על סמך אסוציאציות שהקהל מציע. המשחק עוזר לפתח דמויות שונות ולעבוד על הקשרים בין דמויות, ומעודד יצירתיות תוך שימוש ברמזים מהקהל.

כיתת ירי משתתפים עומדים בשורה ויורים מילים או משפטים מהירים לפי נושא מסוים. המשחק מפתח מהירות תגובה ויכולת לחשוב מהר, תוך הוספת הומור ויצירתיות לנושא הנבחר.

מעגל אסוציאציות חופשי משחק שבו המשתתפים מגיבים זה לזה במעגל לפי האסוציאציה הראשונה שעולה להם לראש. המשחק מפתח יכולת תגובה מהירה ויכולת ליצור קשרים בין רעיונות שונים, תוך שמירה על קצב ואנרגיה.

אסוציאציה חופשית כל משתתף מוסיף מילה או משפט לפי האסוציאציה החופשית שלו למילה הקודמת. המשחק מעודד זרימה חופשית של מחשבות ויכולת להגיב במהירות, ומפתח יצירתיות ושיתוף פעולה בין המשתתפים.

קווים של אסוציאציות חופשיות המשתתפים יוצרים סיפור על בסיס אסוציאציות חופשיות בלבד. המשחק מעודד חיבור בין רעיונות ויכולת ליצור עלילה מתוך זרימה חופשית של מחשבות.

תג הקפאה שחקן מקפיא סצנה, והבא בתור צריך לשנות את הכיוון. המשחק מפתח יכולת לשנות סיטואציות במהירות וליצור מעברים חדים שמוסיפים עניין והומור.

הצגת שמועות המשתתפים מציגים שמועה וממשיכים לפתח אותה בהתאם להצעות הקהל. המשחק מדגיש כיצד מידע יכול להתעוות ולהשתנות תוך כדי מעבר בין אנשים, ויוצר סיטואציות קומיות.

מה את/ה עושה שחקן שואל את האחר מה הוא עושה, והאחר עונה במשהו שונה ממה שהוא באמת עושה. המשחק מפתח יצירתיות ויכולת לאלתר תגובות מפתיעות, תוך שמירה על קצב ואנרגיה.

מה היא הייתה אם... המשתתפים מדמיינים מה היה קורה אם דמות מסוימת הייתה במצב שונה לגמרי. המשחק מעודד חשיבה יצירתית ויכולת לשנות פרספקטיבה, תוך יצירת סיטואציות בלתי צפויות.

כדור מילים משחק שבו זורקים "כדור" דמיוני עם מילה, והבא בתור צריך לומר מילה שקשורה. המשחק מפתח קואורדינציה ויכולת חשיבה מהירה, תוך שמירה על קצב והשתתפות פעילה.

קטגוריה: השתתפות קהל

משחק האלפבית סצנה שבה כל משפט מתחיל באות הבאה באלף-בית. המשחק דורש מהמשתתפים לשמור על רצף אותיות ולהיות יצירתיים במציאת מילים מתאימות, דבר שמוסיף אתגר והומור לסצנה.

דלי משתתפים משתמשים בדלי מדומיין לצורך סצנה מאולתרת. המשחק מפתח דמיון ויכולת ליצור סצנה מרתקת עם פריטים דמיוניים, תוך שמירה על שיתוף פעולה בין השחקנים.

סיפור מנוהל אחד המשתתפים מנהל את הסיפור והאחרים מציגים אותו. המשחק מפתח יכולת הקשבה והובלה, ונותן לכל אחד תפקיד ייחודי ביצירת סיפור מאולתר ומבדר.

יום בחיים המשתתפים מציגים יום בחייו של אדם לפי הצעות הקהל. המשחק מאפשר לשחקנים להיכנס לתוך חיי דמות וליצור מצבים קומיים ואנושיים בהתאם להצעות המתקבלות מהקהל.

דינג דונג משחק שבו הקהל מחליט מתי להפסיק סצנה בעזרת קריאת "דינג דונג". המשחק מפתח יכולת אלתור ותגובה מהירה לשינויים פתאומיים, ויוצר אינטראקציה משעשעת עם הקהל.

זיהוי משתתף צריך לזהות דמות או מצב על פי רמזים שמקבל מהקהל. המשחק מפתח יכולת הסקת מסקנות, חשיבה יצירתית, ושיתוף פעולה עם הקהל והמשתתפים האחרים.

סצנת אות אחרונה סצנה שבה כל משפט צריך להתחיל באות שבה הסתיים המשפט הקודם. המשחק מפתח יכולת תגובה מהירה, שמירה על רצף עלילתי וחשיבה יצירתית במציאת מילים מתאימות.

סיוט המשתתפים מציגים סיוט של דמות לפי הצעות הקהל. המשחק מאפשר לשחקנים להיכנס למצבים דרמטיים ומפחידים ולהפוך אותם למעניינים או מצחיקים, בהתאם להצעות הקהל.

אין 'פ' סצנה שבה המשתתפים לא יכולים להשתמש באות 'פ'. המשחק יוצר אתגר לשוני שמצריך חשיבה יצירתית ושמירה על זרימת הדיאלוג ללא שימוש באות מסוימת.

רק שאלות המשתתפים יכולים לדבר רק בשאלות. המשחק דורש יכולת לשאול שאלות מתאימות בכל רגע ולהגיב לשאלות האחרים בצורה שמקדמת את הסצנה, תוך שמירה על הומור.

כיסים המשתתפים שולפים חפצים מדומיינים מהכיסים ומשתמשים בהם בסצנה. המשחק מפתח את הדמיון ויכולת השימוש בפריטים דמיוניים, מה שמוסיף אלמנט של הפתעה והומור לסצנה.

בובות משתתף אחד הוא "בובה" והשני מפעיל אותו. המשחק מפתח יכולת שליטה בתנועות הגוף ותקשורת לא מילולית, ויוצר אינטראקציה משעשעת בין המשתתפים.

חרוזים המשתתפים צריכים לחרוז את המשפטים שלהם. המשחק מפתח יכולת לשונית, חשיבה מהירה ויצירתיות, תוך הוספת אלמנט של הומור.

סיפור סיפור למוות סיפור שבו הקהל מחליט מתי הדמות "מתה". המשחק מפתח יכולת הקשבה לקהל, גמישות ותגובה מהירה לשינויים, ויוצר דרמה והומור בלתי צפויים.

סיפור מנוהל מושר סיפור שמנוהל על ידי שירה של אחד המשתתפים. המשחק מפתח יכולת לשלב מוזיקה ואלתור, ויוצר אווירה ייחודית ומהנה בסצנה.

שורד המשתתפים צריכים לשרוד בסצנה על פי אתגרים שמוצגים להם מהקהל. המשחק מפתח גמישות ויכולת להתמודד עם מצבים בלתי צפויים, תוך שמירה על הומור ועניין.

הטוב, הרע והמכוער - עצות משתתפים נותנים עצות שונות - אחת טובה, אחת רעה ואחת מוזרה. המשחק מפתח יצירתיות ויכולת לחשוב על פתרונות מגוונים, תוך הוספת הומור על ידי ניגודים.

זולו (2) משחק שמערב דמויות או מילים משפת הזולו. המשחק מוסיף אלמנט של תרבות וזמן למידת השפה, ומפתח יכולת אלתור במצבים בלתי שגרתיים.

קטגוריה: חימום קהל

חימום לקהל משחקים שנועדו לחמם את הקהל ולהכניס אותו לאווירה. המשחקים יוצרים חיבור בין הקהל למשתתפים ומכינים את כולם לאווירת ההופעה.

מחיאות אצבעות הקהל מוחא אצבעות בקצב שנקבע על ידי המשתתפים. המשחק יוצר חיבור בין המשתתפים לקהל, ומפתח תחושת קצב ושיתוף פעולה.

ג'אם סופרמן המשתתפים מבצעים תנועות וג'סטות כמו סופרמן, והקהל מצטרף. המשחק מעודד ביטוי חופשי ויצירת קשר בין המשתתפים לקהל, תוך יצירת אווירה מהנה.

קטגוריה: דמויות

אירוביקה המשתתפים מחקים תנועות של מדריך אירוביקה, תוך כדי יצירת דמויות שונות. המשחק מפתח יכולת תנועה, קואורדינציה, ומוסיף הומור דרך הגזמת התנועות.

 

חיותיות
יצירת דמויות על בסיס חיות שהקהל מציע.

 

חיות המשתתפים מקבלים חיה וצריכים לפעול בהתאם להתנהגות שלה. המשחק מפתח דמיון, הבנה של תנועת חיות ויכולת להתחבר לאנרגיות שונות.

חוזר הביתה סצנה שבה דמות חוזרת הביתה ומגיבה למה שמוצאת שם. המשחק מפתח יכולת תגובה למצבים בלתי צפויים ויוצר סיטואציות דרמטיות או קומיות בהתאם לתוכן הסצנה.

מוות המשתתפים מציגים סצנה שבה אחת הדמויות מתה. המשחק מפתח יכולת דרמטית, עבודה עם רגשות עמוקים ותגובות של הדמויות האחרות בסצנה.

דמויות דינג יצירת דמויות לפי צליל דינג שמושמע ברקע. כל פעם שמושמע הצליל, השחקן מחליף לדמות חדשה. המשחק מפתח יכולת מעבר מהירה בין דמויות ושמירה על אותנטיות.

דמויות רגשיות המשתתפים יוצרים דמויות שמבוססות על רגשות חזקים כמו שמחה, עצב או כעס. המשחק מפתח את היכולת להיכנס לרגשות עמוקים ולשדר אותם דרך דמויות.

אוכל מהיר לבאן יצירת דמות של עובד אוכל מהיר בשיטת לבאן, תוך כדי התמקדות בתנועות ומחוות. המשחק מפתח יכולת להשתמש בגוף לתיאור דמות ולהעביר סיפור דרך תנועה.

אוכל מהיר סטניסלבסקי יצירת דמות של עובד אוכל מהיר בשיטת סטניסלבסקי, תוך כדי כניסה לרגשות ולמצב הפנימי של הדמות. המשחק מפתח חיבור עמוק לדמות ויכולת להביע רגש.

דלפק קדמי סצנה שבה המשתתפים עובדים בדלפק קבלה של מקום כלשהו, כמו מלון או מסעדה. המשחק מפתח יכולת אינטראקציה עם דמויות אחרות ותגובה לסיטואציות בלתי צפויות.

 

שוער
דמות של שוער שמנסה לעצור משהו מדמיוני.

 

תופס טרמפ סצנה שבה דמות תופסת טרמפ עם נהג זר. המשחק מפתח יכולת לבנות דינמיקה בין שתי דמויות זרות וליצור מצבים מעניינים ובלתי צפויים במהלך השיחה.

 

חיקוי 
יצירת דמות על בסיס חיקוי של משתתף אחר.

 

קפיצה דמות שקופצת לתוך סצנה ומתערבת בה. המשחק מעודד את השחקנים להגיב במהירות ולהשתלב בצורה יצירתית במצבים קיימים, תוך יצירת הומור ודינמיקה.

מר. כך וכך יצירת דמות גנרית בשם "מר. כך וכך" והשתלבות בסצנה. המשחק מאפשר לשחקנים להוסיף דמות מפתיעה לסצנה ולשנות את מהלך העלילה בצורה בלתי צפויה.

פצצת אטום עוף סצנה קומית שבה דמות מתמודדת עם "פצצת אטום עוף". המשחק מפתח את היכולת להתמודד עם מצבים אבסורדיים וליצור הומור מתוך סיטואציות בלתי שגרתיות.

נרטיב אובייקטים יצירת סיפור סביב אובייקטים שמופיעים בסצנה. המשחק מעודד שימוש בפריטים דמיוניים ומפתח את היכולת לבנות עלילה שמתמקדת בפרטים קטנים.

עבודה ישנה עבודה חדשה דמות שעוברת מעבודה ישנה לחדשה ומתארת את ההבדלים. המשחק מאפשר לשחקנים לחקור שינויי תפקידים וליצור מצבים קומיים מתוך ההתמודדות עם השינויים.

דמויות מנוגדות יצירת שתי דמויות שהן הפוכות זו מזו. המשחק מפתח את היכולת לבנות ניגודים חדים בין דמויות וליצור אינטראקציות מעניינות שמתבססות על ההפכים.

הפכים סצנה שבה הדמויות מתנהגות הפוך ממה שניתן לצפות. המשחק מפתח חשיבה יצירתית ומאתגר את השחקנים לשבור את הציפיות וליצור הפתעות קומיות.

דלתות סולו דמות שנכנסת ויוצאת דרך דלת מדומיינת. המשחק מפתח את היכולת לבנות סיטואציות סביב פעולה פשוטה וליצור דרמה או קומדיה דרך כניסה ויציאה.

מסך מפוצל סצנה שבה המסך "מפוצל" וכל דמות פועלת בעולם אחר. המשחק מאפשר לשחקנים ליצור שני סיפורים שונים שמתחברים יחד, ומפתח את היכולת לשמור על קוהרנטיות בין הסיפורים.

סיפור לכיסא יצירת סיפור שבו הכיסא הוא חלק מרכזי בעלילה. המשחק מפתח את היכולת להעניק משמעות לאובייקטים דוממים ולבנות עלילה שמבוססת על פריט פשוט.

סופרמנים דמויות שמנסות להיות גיבורי-על אך נכשלות בצורה מצחיקה. המשחק מפתח את היכולת ליצור סיטואציות קומיות מתוך כישלון ולהשתמש בהגזמות כדי לשעשע.

התיק דמות שמחזיקה תיק ומנסה להסתיר מה יש בו. המשחק מפתח את היכולת לבנות מתח ולהפתיע את הקהל, תוך שמירה על הומור ואי ודאות.

סולו שלוש שורות דמות שמשתמשת בשלוש שורות בלבד כדי להעביר מסר. המשחק מפתח יכולת לבטא רעיונות בצורה תמציתית וברורה, תוך שמירה על עניין.

קולות מהשמים דמויות שמקבלות הוראות "מהשמיים" ומגיבות להן. המשחק מפתח יכולת להגיב להוראות חיצוניות ולבנות סצנה שמתקדמת לפי הנחיות בלתי צפויות.

אתה מפוטר סצנה שבה דמות מפוטרת ומגיבה לכך בדרכים שונות. המשחק מפתח יכולת להתמודד עם מצבים רגשיים ולהביע תגובות מגוונות, תוך שמירה על עניין והומור.

bottom of page