אימפרוביזציה ככלי מגבש (ערב גיבוש)

כל יום כיף או ערב גיבוש שתתכננו, ולא משנה כמה השקעה היתה מאחוריו, יכול להביא אחריו את האמירה "כבר עשינו את זה בעבר". כשמדברים על אימפרוביזציה שום ערב לא יכול להיות דומה לקודמו. כמות התרגילים היא אדירה (למעלה מ – 1000 תרגילים שונים), ועל כל תרגיל יש מספר וריאציות, כך שהאפשרויות הן רבות ומיותר לציין שהן מותאמות לקבוצה, לאופיה ולגודלה.

על מנת שהסדנא תהיה אפקטיבית מספר המשתתפים לא יעלה על חמישה עשר. וזאת בכדי שלכל אחד מחברי הקבוצה יקבל זמן במה סביר, אך כשמדובר על יום כיף שמטרתו העיקרית היא גיבוש, מספר המשתתפים יכול לנשוק לשלושים כשרק חלק מהמשתתפים לוקחים חלק במשחקי אימפרוב ונהנים מתגובות הקהל האוהד והמגיב בצחוק וכפיים ואילו החלק השני נהנה להיות צופה במנהלים ובחברים לעבודה משתטים ללא ידיעה מוקדמת מה עומד לקרות בעוד רגע.

ניתן לבצע ערבי גיבוש על טהרת האימפרוביזציה כשמחלקים את קבוצה של עשרים (מחלקה או חברה קטנה) לארבע קבוצות שמקבלות משימות יצירתיות הכוללות אלתור חלקי. כל קבוצה תקבל משימה שהיא צריכה לקבל החלטות לגביה במספר דקות מצומצם ולהציג לשאר הקבוצות. לדוגמא: המצאת מותג חדש/מוצר חדש לחברה (יכול להיות מוצר רציני או מוצר מופרח) כשהקבוצה שבאה אחריה צריכה לתת פתרונות יצירתיים לשיווקו וכן הלאה. הרבה מהתרגילים מתרכזים בשיתוף פעולה באופן שהקבוצה תרגיש שהפעילות היא חווייתית.
המטרה בסופו של יום, היא שהפעילות המחלקתית תהיה זכירה לטובה, שלא תורגש כמטלה וכמובן להשיג בכלי האימפרוב – גיבוש.