אין ספק שהיכולת שלנו להשתפר בכל דבר ובפרט בניהול עובדים מתבססת בעיקר על ניסיון נצבר. טעויות שבצענו במהלך העבודה שלנו כמנהלים יעצבו את דרך ההתנהגות העתידית שלנו.

 

אבל אולי יש דרך לחסוך את חלק מהטעויות ולהאיץ את הניסיון, להתנסות בניהול במצבים משתנים, במקרי קיצון שיעזרו לנו ברגע האמת. באופן מאד מפתיע, אכן קיימת דרך כזאת, פעילות מאמנת למנהלים, שמטרתה לתת למנהלים כלים והכוונה בסימולציות המדמות סיטואציות אמיתיות בהן נתקל המנהל ביום יום.

 

הסיטואציות שיבחרו לביצוע בסדנא יותאמו לארגון ולנושאים, למוצרים ולעובדים הקשורים אליו. אחרי כל תרגיל הקבוצה והמנהלים יבחנו את דרכי הפעולה, נקודות לשיפור ופתרונות אחרים בהם ניתן לנקוט. כל מנהל יוכל לשים על השולחן את הדרכים שלו לטיפול במצב שנוצר וכך יבוצע מהלך של שיתוף בין חברי הקבוצה. מנהלים יופתעו לגלות דרכי פעולה שלא חשבו עליה לפני הסדנא.

 

אז מאיפה מתחילים?

קחו את אחד המנהלים שלכם או אנשי המכירות תעמידו אותו מול כולם ותשאלו אותו שאלה על התפקיד השירות המוצר של החברה פיתוח עסקי או כל דבר והרי לפניכם אדם מאלתר. הוא יכל לבצע את זה בעשרת אלפים דרכים שונות והוא בחר אחת. האם זאת הדרך שהיה בוחר אם היה קורא לפני כן את כל התסריטים של כל האופציות האחרות? האם היה יכול להגיש את התשובה באופן שונה? החלוקה בין תוכן לאופן ההגשה. התוכן אף הוא מחולק לתוכן קיים במגירה ותוכן חדש שנחליף את שמו ליצירתיות. המגירה זה מה שלנו יש כבר בראש פלוס אינפורמציה שנאספת מהסביבה שלשם העניין נקרא לה הקשבה. היכולת לאסוף את התוכן ולהגיש אותו נכון דורשת רמת ריכוז, חשיבה מהירה ותגובה מהירה. על כל המערכת הזאת ניתן להתאמן ולשפר יכולות באופן משמעותי בעזרת משחקי ניהול שונים.

 

בעזרת משחקי תפקידים נוכל לגעת בנושאים באופן שיהיה זכיר עבור המנהלים הרבה אחרי סיום המפגש. היכולת שלנו לזכור פעילות מהסוג המדובר נחרטת אצלנו בראש ביתר קלות מאשר הרצאה המשדרת טקסטים ותכנים שעלולים לעבור מעל הראש ולהעלם יום אחרי סיום ההרצאה.

 

כשבוע לפני הסדנא יתבצע מפגש הבנת צרכים ובחירת הנושאים ואם יש צורך אפיון תהליך של מספר מפגשים בארגון.

ברוב המקרים יצוצו במהלך האפיון נושאים כלליים בהם יהיה ניתן לגעת באופן ישיר ועקיף.

 

לדוגמא:

- איך לא להכנס לסיטואציות שקשה לצאת מהן

- יותר חשוב להגיב נכון מאשר להגיב מהר (הבטחת דברים שנועלים אותך)

- שחזור סיטואציות אמיתיות

- יכולת הצהרתית - הפגנת סמכותיות ואסרטיביות

- יצירתיות תוך כדי תנועה

בניגוד לעובדים מן המניין למנהלים אין אפשרות להגיד אתה יודע מה תן לי אני אבדוק את זה ברוב המקרים מכיוון שהם הקו האחרון הם הגבול שם בעצם המנהל צריך בדרך כלל לפעול לבחור את הפתרון הנכון לפעמים לפעול גם על המקום נדרשת כאן חשיבה מהירה ויכולת אלתור. זאת אומרת לבחור את הפתרון לאותה בעיה והיכולת שלו להתמודד עם אותו מצב, עובד, לקוח.הפעולה חייבת להתאים ולהיות מיידית, לא להראות היסוס. נחרצות ואסרטיביות הם חלק מהכלים שנדרשים לאותו מנהל. לעיתים אותם כלי ניהול לא נמצאים אצלו בארגז הכלים כברירת מחדל וצריך להביא אותם ולהתאמן עליהם על מנת להגיע לרמה גבוהה. סדנאות פיתוח מנהלים אלה רק חלק מהפתרונות שאנו נותנים בתור מעטפת למנהל. בעזרת משחקי ניהול תרגילים מהעולם האמיתי, מהעולם העסקי של אותו מנהל שנתפר באופן אישי על בסיס בעיות והתמודדויות שהוא נתקל בהם ביום יום.

 

מלבד הכשרת המנהלים, הסדנא מאפשרת לחברים בקבוצה להתגבש, לראות קצת פנים שונות מהדמויות שאתם מכירים במהלך העבודה והיא מועברת באווירה מחויכת המאפשרת פתיחות של המנהלים אל מול האתגרים שנעמיד על הפרק.

כל מנהל מתרכז במחלקה שלו ומחפש את הרווחה בצוות שלו למרות שהעבודה בין המחלקות והסינרגיה ביניהם לא פחות חשובה. הסינכרון בין המחלקות בראש ובראשונה קשור במנהלים ובחיבור שלהם אחד עם השני. גיבוש מנהלים נכון יכלול מספר אספקטים. הבינאישי. המקצועי והחיבור ביניהם לבין פעילות החברה. הרתימה של כלל המנהלים לתהליך היא חשובה. הרבה פעמים המנהלים מגיעים ממקומות שונים ומתחומים שונים מתוקף הפעילות עליהם הם אחראיים שלא תמיד מדברת באותה שפה עם שאר המנהלים למרות שסינרגיה טובה תשפר תהליכים במערכת ותיעל את פעילות החברה.

 

לפרטים נוספים ניתן להשאיר פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם ונתאים לכם סדנא






 

סדנת מנהלים פרקטית - משחקי ניהול